نماينده‌ مردم تفت و ميبد در مجلس شوراي اسلامي گفت: به نظر من در اصول‌گرايي و مفهوم آن‌چه مورد نظر رهبري بوده با آن‌چه اصول‌گرايان امروز هستند، اندكي فاصله افتاده است.

(ايسنا)، سيدجلال يحيي‌زاده، كه در جلسه‌ي هفتگي انصار حزب‌الله سخن مي‌گفت، در بخشي از سخنانش با اشاره به برگزاري 29 انتخابات تا به حال در نظام جمهوري اسلامي گفت: من اين را يكي از بركات ارشادات رهبر معظم انقلاب و امام راحل مي‌دانم كه نظام جمهوري اسلامي تا كنون توانسته اين انتخابات‌ها را سالم برگزار كند.

وي به تجربه‌ي تجميع انتخابات در اين دوره اشاره كرد و گفت: اين اتفاق كه سه انتخابات هم زمان برگزار شود در سايه‌ي هماهنگي خيلي خوب نهادهاي ذيربط و بخش‌هاي اجرايي و نظارتي بود.

يحيي‌زاده اجراي انتخابات را خوب توصيف كرد و گفت: انتخاباتي را كه خواهر رييس‌جمهور در آن هشتم مي شود و رقيب رييس‌جمهور در انتخابات رياست‌جمهوري در خبرگان، اول، نمي‌توان زير سوال برد.

وي درباره‌ي پيام‌هاي اين انتخابات گفت: دوستان اصلاح‌طلب كه تنها توانسته‌اند 18 درصد كرسي‌ها را به دست آورند، پيام اين انتخابات را درك نكرده‌اند و مي‌خواهند به دوستان خود دلداري دهند كه در اين انتخابات پيروز شده‌اند. من به اين دوستان مي‌گويم صادقانه‌تر و منصفانه‌تر با مجريان انتخابات برخورد كنند.

وي پيام ديگر انتخابات را كنارگذاشتن اختلافات از سوي اصول‌گرايان خواند و گفت: مردم از اختلافات خسته شده‌اند. من از شما مي‌خواهم از اختلافات دست برداريد. به نظر من در اصول‌گرايي و مفهوم آن‌چه مورد نظر رهبري بوده با آن‌چه اصول‌گرايان امروز هستند، اندكي فاصله افتاده است. بر اساس مفهوم اصول‌گرايي پيروزي و شكست در انتخابات براي هيچ‌كدام از جريان‌ها نبايد مهم باشد.

يحيي‌زاده در ادامه با اشاره به وضعيت اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح‌طلبان با توجه به شكست‌هايي كه در انتخابات قبل خوردند فهميدند افراد بداخلاق، تند و چالش‌برانگيز در ميان مردم جايگاهي ندارند؛ به همين دليل افراد معتدل خود را معرفي كردند.

اين نماينده مجلس در ادامه در پاسخ به پرسش يكي از حاضران در انتقاد از نحوه‌ي تبليغات برخي اصول‌گرايان گفت: ما در بحث تبليغات دچار خلأ قانوني هستيم. به نظر من شاخص اصول‌گرايي از سوي اصول‌گرايان كمتر مورد توجه قرار گرفته، در حالي كه دولت فاصله‌هاي بين خود و مردم را برداشته و در همه جا حضور دارد و اين قابل تقدير است.

يحيي‌زاده در ادامه پيروزي اصول‌گرايان در انتخابات بعدي را به رفتار آنها وابسته دانست و گفت:‌ امروز احزاب و گروهها برنامه‌ريزي‌هاي خود را براي انتخابات مجلس شروع كرده‌اند، اما مردم به كساني راي مي دهند كه در پي خدمت واقعي باشند. مردم در اين انتخابات نشان دادند خيلي به چپ و راست توجه نمي كنند و خواهان افرادي هستند كه كار كنند. اصول‌گرايان هم اگر اختلافات را كنار بگذارند و در پي خدمت به مردم باشند پيروز انتخابات هستند.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي علت بيرون آوردن نام چمران از ليست رايحه‌ي خوش گفت: من علت آن را نمي‌دانم ولي به نظرم اين كار خيلي زشت بود.

نماينده‌ي مردم تفت و ميبد درباره‌ي ديگر پيام‌هاي اين انتخابات گفت: مردم در اين انتخابات پيام دادند كه توسعه‌ي سياسي آرام و بدون جوسازي را مي‌خواهند.

وي در پاسخ به پرسشي مبني بر اين كه راي ندادن مردم به ليست رايحه‌ي خوش دليل بر شكست دولت نيست؟ گفت: مخالفان دولت پيش از انتخابات شركت مردم در انتخابات را شاخصي براي ميزان رويكرد مردم به دولت مي‌دانستند، با اين حساب بايد گفت راي بالاي مردم به دولت نشان از دلبستگي بالاي آنان به دولت است.

وي تاكيد كرد: شوراها جاي فعاليت و كار و كوشش است و نبايد به آن به عنوان سكوي پرش سياسي نگاه كرد.

يحيي‌زاده درباره‌ي راي به هاشمي نيز گفت: مردم با راي خود به هاشمي نشان دادند اگر فردي را براي جايگاهي نپسنديدند، به مفهوم اين نيست كه او را براي جايگاههاي ديگر مفيد نمي‌دانند
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا